Los Arcos Spanje 18-07-2022 22km

18 juli 2022 - Los Arcos, Spanje

Beter geslapen weer een warme etappe.  De afstand 22 km is niet de uitdaging maar de hitte. 40 graden in de schaduw. We weten dat we 4 km per uur halen. Inclusief koffiepauze en lunch. Dus plan vandaag 6 uur weg en voor 12uur binnen. Aardig gelukt. Net na elfen binnen. Wel weer veel zweet maar ook meer als twee liter water gedronken. Heeft ook voordelen je vertrekt met een rugzak van twaalf kilo en komt aan met een gewicht van tien kilo. 🤪Auberge om half 12 open . Inchecken en hup douche voor de grote stroom er aankomt. Voordeel vandaag konden nog een hoekje uitzoeken waar we wilde slapen. De was gedaan en op naar de schaduw. En een biertje. Later in de middag zal er wel een siesta gehouden worden. Om 3 uur lekker even uit de warmte naar de auberge in de tijd en een uurtje of twee  plat. Na 5 uur naar terras voor een verfrissing. Jullie mogen raden wat. Gelukkig gaat de temperatuur langzaam naar beneden. Verder niet veel bijzonders gebeurt. Wel om half zeven was de groep weer op het terras. En werden de ervaringen van de dag uitgewisseld.  Ieder zijn zijn dingetje. Om 7 uur gaan eten. Pelgrimsmenu 3 gangen met flesje wijn.  13 euro  pp .   Heerlijke salade ,forel, en meloen of ijs. Ook nog even vermelden vanmiddag zitten praten met mijn ottermeisje. Over het maken van een theater voorstelling. Want dat is haar werk. Ze ziet het wel zitten om een voorstelling te maken betreffende de camino. Ze vond ons ideale personen , vader ,zoon  en hoe wij de camino beleven. De weg is nog lang naar Santiago, maar elke zonnebloem begint met een zaadje. Zo gaan de dingen op de camino. Ik geniet er elke dag van . Ondanks de vele inspanningen en de hitte. Jammer van het hete weer. Ik hoop dat het iets minder wordt. Wel prettiger om te lopen s'morgens vroeg ondanks dan al 26 gr. Zo gaan dag na dag voorbij.

Groetjes👨‍🦯👩‍🦯

Genieten is beleven en beleven is genieten.

1. Trees:
    straks worden jullie nog beroemd :-) !!! succes vandaag
  2. Bar:
    Wat een weer weer.
  3. Lia Van gool:
    19 juli 2022
    Echt puffen geblazen met die temperaturen
    Maar ook dat hoort erbij 🥵🥵🤗🤗
  4. Harrie van Gool:
    19 juli 2022
    Stap puf stap puf stap puf .en zo gaat de
    Pelgrim verder en verder. Succes bikkels 🚶🧑‍🦯🚶🍺🚶🧑‍🦯🧑‍🦯👍👍
  5. Sophie:
    19 juli 2022
    Jan en Arjen! Ik ben toch doorgelopen naar Logrono, half uurtje geleden aangekomen. Ik was 10 uur in Vianna. Mijn nummer is 0627403342, dan kunnen we in contact blijven! Want 1, we gaan elkaar sowieso tegenkomen en 2, wat zou ik moeten zonder mijn camino experts. Liefs Sophie
  6. Jan Cranenburg:
    19 juli 2022
    Susses ottertje. En misschien tot gauw