Leon Spanje 01-08-2022 19 km

1 augustus 2022 - León, Spanje

Zo vandaag eigenlijk een rustdag. Weinig kilometers  en dus voor 12 uur binnen is de verwachting. Vroeg op en al opzoek naar koffie. Z'on foto zegt alles. Dan toch opstap en gelukkig na 7 km koffie. De koffie werd afgerekend door mijn ottermeisje ,wat een geluk hebben wij. Daarna op naar Leon. Wel weer meer door stedelijk gebied en enkele kilometers door de stad naar het ontmoetingspunt. De kathedraal.  Daar een biertje en afspreken voor de etappe van morgen. Daar bemoei ik me niet mee. Ik hoor wel waarheen en hoelang de etappe wordt.  Daarna een ieder zijn eigen dingetje. En ik wil graag bij deze groep blijven tot Santiago als het kan. Wel eenieder zijn eigen camino. Bij aankomst besloten om een hostel te pakken en niet de auberge.  Laatste grote stad dus even geen stapel bed of slaapzaal. Vele van de groep doen dat. Dus al met al voelt het als een rustdag. Na uitgebreid douche en kleren weer eens ordenen de stad in wel heet maar met een biertje en in de schaduw wel te doen. S'middags geprobeerd om mijn belofte aan mijn ottermeisje te verwezenlijken maar helaas negens een soort sleutelhanger als een ottertje. Terwijl ik aan het zoeken was zag ik het yin en yang teken liggen in de vorm van een hanger. Ik wist genoeg geen ottertje maar deze hanger. Ik hoop dat ze er blij mee is. Even terug naar de werkelijkheid. Olijven was ik niet zo voor maar hier bij een drankje op het terras heerlijk. Vandaag geen middagdutje Arjen wel. Ik lekker op het plein bij de kathedraal gezeten en mensen kijken . Raar maar hier voelt je hier best veilig regelmatig controle op het plein van de Spaanse politie. De caminogangers lopen af en aan een mooi gezicht want je weet ik ben een van hen. En het mooie is je herkent ze allemaal zonder rugzak. Maar aan hun kleding en schoeisel. Bij een rustdag hoort ook een goede maaltijd. Wel even zoeken maar ja wat zal het worden. Altijd een verrassing. Gekozen voor een Italiaans restaurant.  Heerlijk eten. De pizza's hier super dun maar zo groot als een wiel van 24 inch. Nog even op het plein gebleven want we zijn niet gebonden aan sluitingstijd. Morgen ook maar 20 km. Wat een bofkonten zijn wij.

Groetjes l👨‍🦯👨‍🦯

Bloemen en schepen vergaan maar vriendschap op de camino ontstaan zullen altijd blijven bestaan.

1. Trees:
    1 augustus 2022
    'n prachtige dag dus Weeren was ze blij met yin en yang? of nog niet gegeven? slaap lekker en tot morgen 🙋
  2. Jan Cranenburg:
    1 augustus 2022
    Ja ze vondt het heel speciaal. En het onderschrift van vandaag zijn speciaal voor haar en Boris Jan
  3. Lia Van gool:
    Best wel eens fijn,
    volgens mij een rustdag er tussendoor
    de boog kan niet altijd gespannen staan 🤗🤗
  4. Trees:
    Geweldig en zal gewaardeerd worden #onderschrift 😃