Helledoorn-Ommen 5 aug 2020 23 km

5 augustus 2020 - Ommen, Nederland

De dag goed begonnen. 2 Liter water mee en van de gastvrouw nog 2 pakjes appelsap. Om 9 uur vertrokken nog niet te warm en een lekker briesje. Redelijk veel bossen maar weer veel klimmen. Rond 1 uur 27 graden. Liep toen in de hei op naar de top van de Archemerberg . Prachtig gebied en de hei was hier al in bloei. Op de top ( 75 meter hoog ) een geweldig uitzicht. Dat de mensen erg gelovig zijn hier was me bekend. Maar dat het zo erg was wist ik niet. Heb geluncht  boven op de berg dus zat er wel even. Iedereen hier denkt omdat ze dichter bij de hemel zijn , (boven op de heuvel ) dat ze daarboven ze kunnen horen. Bijna alle die boven aan kwamen riepen , Jezus Christus  of o mijn god.😇  .Na een heerlijke afdaling een biertje gepakt. 0.0 met nog 5 km te gaan. Ommen een prachtige stad aan de vecht met een geweldig centrum. Het gastadres was midden in het centrum. Handig voor vanavond. Prima adres .oudere man met 6 slaapplaatsen voor de wandelaars. Had 25 jaar in Afrika gewerkt en al het geld dat hij krijgt van de gasten gaan naar de plaats /school waar hij heeft gewerkt. Ben er met nog 2 wandelaars maar die slapen beneden . Heb de hele boven voor me alleen. Ondergoed gewassen en die tentoon gespreit aan Ommen . Uit het raam gehangen in de zon om te drogen. 🙊 . Ja wel met mijn shirt ervoor. Morgen weer warm en een 22 km plus voor de boeg. Komt goed leuke rustpunten hier.  ( zelfbediening ). Lekker op het plein 4 terrassen  en ook life muziek . Met de random five.  Nog een biertje en dan weer alles klaar zetten voor morgen. Gebeurt er nog iets apart ik laat het jullie morgen weten of niet.😜

Gr Jan👨‍🦯

1. Bar:
    5 augustus 2020
    OMG Jan is bivenbgekomen. Mooie foto’s.
  2. Agnes:
    6 augustus 2020
    Hoi ome Jan, wat een leuke verhalen! Heel veel plezier en succes en hopelijk vind je nog ergens een mooie slinger(-weg) voor je verjaardag 😁 gefeliciteerd!
  3. Lia Van gool:
    6 augustus 2020
    Jan een mooier dag om jarig te zijn Kan bijna niet
    Kei goeiweer in de vrije natuur wat wil een mens nog meer
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
    Daar nemen we een pint op
    Een hele fijne wandeldag groetjes van harrie 🍺🍺🍰
  4. Gerard:
    6 augustus 2020
    Jan, Proficiat met je 70 e verjaardag. Geen betere dag en klimatologische omstandigheden had je kunnen wensen, behalve wat betreft het laatste zou de slager, zoals jij die nog gekend hebt, kunnen vragen: "mag het ietsje minder zijn?"
    Geniet van je dag en avontuur tijdens je reis door het ganse land met hoed en stok in de hand (en ransel op de rug).
  5. Mark:
    6 augustus 2020
    Jan van harte gefeliciteerd kerel. biertje houden we wel tegoed.