Estella Spanje 17-07-2022 22 km

17 juli 2022 - Estella, Spanje

Warm vannacht. Alleen maar zweten. Vooral de  matrassen zijn een soort van zeil. Vreselijk met deze warmte. Dus iedereen was heeeel vroeg op. Zondag dus nog geen koffiezaak open. Wel om kwart voor elf binnen. Ja papa camino en zoon stappen aardig door. Daar wel koffie en wat te eten. Wachten tot 12.00 uur tot de auberge open gaat. Vlug douche , waren bijna de eerste. Was doen en siësta.  Biertje met borrelnootjes op zijn Spaans. Verder lekker rustig aan. Om 3 uur naar de auberge en wat op bed gelegen om de  slechte nacht rust te compeseren. En om uit de warmte te blijven. Verder zeer rustig. De caminogangers die nu 4 dagen hebben gelopen krijgen nu de vermoeidheid te verwerken. Veel klachten en pleisters.  De jeugd denkt dat elke dag terrassen met veel alcohol geen invloed heeft op het lopen. Er zullen vele afvallers zijn de komende dagen. Een door blessures en of door vermoeidheid. Vandaag wel een nieuwe hanger ( schelp ) gekocht. Die ik van Yvonne had gekregen helaas ergens laten liggen. Rond 7 uur naar het centrum om te eten. En wie zien we daar het Franse stel dat al vanaf Le Puy met ons gelijk oploopt.  Helaas voor hun de laatste dag. Nog een wijntje en dan proberen te slapen. Nog 33 graden. Was vandaag een verhaal aan het vertellen en ik zei ( we  waren aan het wandelen ) en iedereen in koor ja wat anders.  En zo weer een dag voorbij.  Heet ,dus maar aanpassen. Komen de dagen kijken of we 2 etappes in 3 kunnen doen ivm de warmte. Jullie horen het.

Groetjes 👨‍🦯👨‍🦯

Stap na stap en uiteindelijk gaat het best rap.

1. Trees:
    Respect mannen !!
  2. Jan Cranenburg:
    17 juli 2022
    Hallo trouwe volger. Alles gaat prima. 'Alleen de warmte is het mindere leuke deel van onze tocht
  3. Lia Van gool:
    Leuk verslag 🤗🍺🍷
    Vooral het plezier dat jullie iedere dag
    Toch maar mooi hebben saampjes 👍👍
  4. Jan Cranenburg:
    17 juli 2022
    Gaat prima en papa camino doet het goed bij de meiden
  5. Harrie van Gool:
    17 juli 2022
    Succes verder met het lopen. En luister naar je lichaam want temperatuur en alcohol slopen je , een paar biertjes drinken is goed .🧑‍🦯🚶🍻🍺👏👏👍👍
  6. Jan Cranenburg:
    17 juli 2022
    Zie het reeds gebeuren jonge lui die denken ach een stukje wandelen en s'avonds feesten..
  7. Bar:
    Weer een mooie dag.