Andel-Tilburg 29 aug 2020 27 km

29 augustus 2020 - Tilburg, Nederland

Vanmorgen half zeven op en om zeven uur vertrokken. Ontbijt lag klaar dus kon vlug weg. Enkele kilometers door de akkers richting Drongelen. Het water over naar Waalwijk bekende omgeving. Via Drunese duinen in een rechte lijn naar Loon op Zand. Van daar naar huis. Van Waalwijk was het nog 14 km. Was rond 12 uur al bijna de duinen uit. Om half twee op plaats van bestemming. Verjaardag feestje van Maartje. Alles weer bijna gewoon ,maar ik zal de komende dagen wel merken dat het niet gewoon was. Nu niet het het gevoel dat ik 52 dagen heb gelopen. Toch nog wat foto's gemaakt ( voor vele herkenbaar ) maar het hoort erbij. Al met al een prachtige ervaring. Kan er veel over vertellen maar je moet het eigenlijk zelf beleven. De leuke  zorgzame mensen ,de mooie slaapplekken, de hitte, de storm , en de plekken waar je komt, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is teveel om op te noemen. Maar een ding is zeker ,zeer de moeite waard.  Raad een ieder aan pak je rugzak en ga lopen. Als is het maar enkele dagen. Ontdek Nederland en jezelf. Alle volgers bedankt voor jullie reacties. De pelgrimsstaf krijgt dë naam Klauter. Wie weet komt hij nog eens van pas. Ja tijdens zo'n ervaring leer je sluit niets uit alles is mogelijk als je er maar in gelooft. Maar je moet het wel zelf doen. De laatste route plaats op de kaart ingevuld. En echt de cirkel sluit zich. Nogmaals het was geweldig. En juist de extreme elementen maken het mooi en spannend.  Misschien tot de volgende keer of dat ik een van jullie mag volgen.  Voor mij is CAMINO NEDERLAND zeer geslaagd.

Gr Jan 🛀

1. Chantal:
    Chapeau! Knap hoor!
  2. Jan Cranenburg:
    29 augustus 2020
    Bedankt ,was een geweldige ervaring.
  3. Gerry:
    Powerman 💪 en weer een ervaring rijker 🤩
  4. Jan Cranenburg:
    29 augustus 2020
    Power was niet perse nodig. Gewoon stapje voor stapje
  5. Bar:
    29 augustus 2020
    Prachtig en bedankt, ook weer voor de mooie foto’s.
  6. Jan Cranenburg:
    30 augustus 2020
    Het was prachtig en bedankt
  7. Ton:
    Top welkom terug
  8. Jan Cranenburg:
    30 augustus 2020
    Het was een top ervaring maar wel blij weer terug te zijn
  9. Mark:
    30 augustus 2020
    Respect Jan. Mooie prestatie.
  10. Jan Cranenburg:
    30 augustus 2020
    Dit oudje loopt nog gesmeerd.
  11. Susan de Rooij (van Groenendael):
    30 augustus 2020
    Jeetje wat knap! En wat mooi om met je tocht mee te kunnen lezen. Zeker een hele ervaring om dit alleen te kunnen gaan doen. Welkom terug in Tilburg.
  12. Jan Cranenburg:
    30 augustus 2020
    Een ervaring die ik niet zomaar vergeet. Bedankt
  13. Gabri van Dijk:
    30 augustus 2020
    Petje af vanwege deze prestatie! Zal het hier bij blijven is de vraag. Die benen kriebelen!!
  14. Jan Cranenburg:
    30 augustus 2020
    Je weet maar nooit . Nu al onwennig niet op pad zijn.
  15. Gerard:
    30 augustus 2020
    Geweldig gedaan Jan. Dat zijn weinig mensen die dat gedaan hebben en zeker geen zeventigers, toch? Nu lichaam en geest weer langzaam laten wennen aan burgerlijk leven.
    Wellicht dat je door de ontwenningsverschijnselen nog hallucinerende dromen gaat krijgen over toekomstige bedevaarten.....Diepe buiging!
  16. Jan Cranenburg:
    30 augustus 2020
    Dank je . Och vandaag weer gewoon in de tuin begonnen. Een mens moet toch wat.