17 april 2022 Tilburg

17 april 2022 - Tilburg, Nederland

De datum van vertrek komt dichterbij. De checklist is al doorgenomen en daar waar nodig aangepast. Niet om de grote veranderingen (we hebben beide wat ervaring) maar na een camino avondje samen toch wat anders . Ja we kijken echt goed wat wel en wat niet mee hoeft. Al wat je thuis laat is mooi meegenomen. Soms de gekste dingen. Nagelknipper -of 3 paar sokken i.p.v. 4. Slaapzak of slaaplaken . Jas of is fleecevest en regenjas voldoende. Zakmes met alles erop en eraan of een zakmesje met kurkentrekker.  Blijkt volgens Arjen vrienden te maken. Alle zaken die via je telefoon kunt regelen zijn geen extra gewicht. Toiletspullen die onderweg te koop zijn niet voor de hele reis meenemen. De pelgrims leggen een steentje of iets anders bij het Cruz de Ferro.  Dus op zoek  naar een mooie licht zwerf steentje uit Tilburg .Ook bij de wijnboer langs geweest. Ik moet als bier drinker toch naar de wijn . Even wennen maar ik spuug er niet in. Al diverse wijnen geprobeerd  zowel Franse als Spaanse. Samen met verschillende Spaanse pinchos (tapas) en Franse kaasjes is daar niks mis mee.

20220401_220053Als dit zo de hele reis gaat loopt het wel los met de honger en dorst 😜. De komende weken zal vooral gaan over hoe en wanneer we vetrekken  naar Le Puy . Ja de reis is eigenlijk al begonnen. De kilometers zitten dit jaar al aardig in de beentjes ,nu week 15 van dit jaar en reeds 1500 km gelopen. Ook dingen bij het thuisfront regelen. Tygo en aquarium , auto apk enz en zorgen dat alle zaken geregeld zijn. Goede voorbereiding is het halve werk. Maar de afstand blijft. We hebben er zin aan zou de belg zeggen.

Groetjes  .👨‍🦯👨‍🦯

Het startpunt of eindbestemming is niet zo belangrijk maar het pad daar tussen.